Proč klikám ???

19.01.2011 22:37

Začlo to tak že jsem se s Dakčou chtěla posunout v trénování cviků někam dál a tak jsem všude možně pátrala. Jak jinak než na youtube jsem koukala na ty podivný lidi co drží v ruce malou krabičku, která kliká a psi z nějakého důvodu dělají ty skvělý věci co jsem chtěla a tak jsem neváhala a klikr jsem za týden držela v ruce. Byl u něj přibalený letáček s návodem a tak jsme začly aniž bych o tom cokoliv veděla a vida ono to funguje. Dakča se do klikru zbláznila snad ještě víc jak já a trénování čehokoliv nás bavilo o moc víc. Pak ovšem přišla ta chuť po borderce a teď když jsem se jí dočkala jsme jak jinak než začly klikat a já se začla dozvídat více a více věcí okolo klikru. S Northym jsme se tak posunuly o něco dál a teď trénujeme hlavně metodou shaping. Klikám z jediného důvodu a to toho že je skvělý vidět to jak pes sám musí přijít na to co chci, cití se jaksi důležitější, maximálně se snaží na to přijít což občas přináší chvilky kdy se pak oba válíme smíchy na podlaze =D aneb věci které dokáže vymyslet jsou vážně parádní kousky =). Je tak snazší psa něco naučit a ikdyž vím že to jde i bez klikru nás to baví víc s tím kouzelným kliknutím =).