Jak naučit určitý triky ???

20.03.2011 01:10

Neptejte se jak naučit to a to. Jestli trénujete s klikrem a hlavně tedy shapingem nemátm určitý návod jak dannou věc naučit. Přece vám nemůžu vypsat co jsem mu klikala když jsem ho učila couvání pozpátku bylo by to na hodně dlouho a nedávalo by to smysl, přestože to uměl během pár minut. Tady snad jde napsat, že jsem mu klikla za jakýkoliv krok zpátky. Zezačátku jsem si byla jistá že ho couvat pozpátku jen tak aniž bych mu nepomohla nenaučím. Teď je to jeho nejoblíbenější trik a hodně lidí co ho zná my potvrdí, že radší chodí pozpátku než popředu =D. To samé třeba slalom mezi nohama pozpátku bylo to pro mě nepředstavitelný ho to naučit a teď když chci aby šel klasický slalom dopředu radši ho jde pozpátku. Takže nejde říct udělejte to tak a tak, jde říct jen to, abyste klikali ve správný moment a byly trpělivý a pořád odměnovali to je můj návod na všechny triky. Ikdyž pravda ... na určité triky může být tahák díky kterému to psovi můžete zjednodušit =). Příkladů je spousta. Ať už je to lezení do krabice, foukání bublinek do vody atd. Spíš se zajímejte o to jak psa správně namotivovat, aby měl zájem na určitý trik přijít sám abyste klikali správně a byly pozitivní a trpěliví. A nedělali si hlavu když na to delší dobu nebude schopný přijít. Každý pes se učí jinak rychle třeba moje Daky je do všeho moc hrr a nepřemýšlí North zase radši pomalu, ale jistě dochází na to co po něm vlastně chci. Někdy to může trvat dýl, že to může svádět k tomu, abychom psovi jakoliv pomohli jelikož si už můžeme myslet že na to sám nedojde což je chyba, protože všechny triky jsou tak strašně jednoduchý, až je to zvláštní. Není nic cobychom psa nemohly naučit. Případný dotazy prosím na meil =)